Програма “Афлатот”

Відповідно до меморандуму про співпрацю у сфері дошкільної освіти між Міністерством освіти і науки України та міжнародною фундацією «Aflatoun International» (Королівство Нідерландів) освіта України взяла участь у Міжнародному проекті соціальної та фінансової освіти дітей 3-18 років «Афлатун». Зміст проекту розроблено у Нідерландах, він сприяє соціальній адаптації дітей та формує у них навички правильного використання та економії коштів.

    Запропонований проект соціально-фінансової освіти й виховання побудовано на пріоритетах і методичних ідеях всесвітнього руху із соціальної та фінансової освіти дітей у віці 3–18 років і втілюється у програмах: «Афлатот» (3– 5 років), «Афлатун» (6–14 років) і «Афлатін» (15–18 років). Ці програми пояснюють дітям основи бюджетування власних коштів, вчать бути ощадливими та приймати виважені рішення. Навчаючись за цими програмами, діти отримують рекомендації й навички як правильно розпорядитися своїми грошима, подолати складні фінансові й матеріальні обставини, у яких дехто з них та їхні родини перебувають, а також зможуть досягти добробуту в майбутньому.

   Майбутнє кожної людини у її власних руках. Очевидним є те, що виховання соціально – відповідальних та освічених у фінансовій сфері дітей робить їх спроможними змінити власне життя та світ довкола на краще, тим самим збільшуючи шанси на успішне й щасливе майбутнє. Допомогти дітям усвідомити їх потенціал для того, щоб зробити світ кращим за допомогою освіти – ось основна місія «Афлатуна».  Саме тому міністерство освіти і науки України спільно з Міжнародною фундацією «Aflatoun International» розпочало упровадження програми соціальної та фінансової освіти дітей дошкільного віку «Афлатот». Дана програма допомагає дошкільнятам усвідомити, хто вони є і як слід взаємодіяти з іншими людьми, надихає дітей вивчати свої права і обов’язки, вчить планувати бюджет, раціонально використовувати ресурси, оцінювати наявні можливості, формує підприємницькі здібності, а також акцентує увагу на ролі сім’ї та сімейних цінностей у вихованні.

    Програма «Афлатот» заснована на п’яти ключових елементах.

Розділи та модулі

Програма «Афлатот» розділена на п’ять основних розділів.

Розділ 1: Ти, Я і Афлатун: Розвиток позитивного і сприятливого сприйняття своєї особистості

Розділ 2: Я і моя сім’я: Турбота про людей, яких ми любимо

Розділ 3: Я і мої друзі: Допомагаючи один одному

Розділ 4: Я і суспільство: Живемо і працюємо разом

Розділ 5: Я і гроші: Витрачаємо, накопичуємо і ділимося

  Програма  «Афлатот» розглядається як додатковий навчальний курс до освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина», розробленої відповідно до Базового компонента України,  з упором на вміння і навички у сфері соціальної та фінансової освіти. У зв’язку з цим ми гармонійно включаємо розділи та модулі програми «Афлатот» в освітньо-виховний процес закладу. Цей курс допомагає дітям усвідомити, хто вони і як взаємодіяти з іншими людьми; він акцентує увагу на ролі сім’ї та сімейних цінностей; він надихає дітей вивчати свої права і обов’язки; він допомагає дітям ознайомитися з поняттями “гроші” і “можливості”, використовуючи методику активної участі, відходячи від стандартних способів навчання дітей.

Вправляємо у вимові звуків:

Чистомовки

  1. За – за – за – в ліс пішла коза,

зе – зе – зе – зебра віз везе,

оз – оз – оз – їде паровоз,

уз – уз – уз – у болоті загруз.

 

  1. Ра – ра – ра – у дворі весела гра,

ру – ру – ру – ми продовжуємо гру,

ло – ло – ло – всі дороги замело,

лі – лі – лі – кури ходять по землі.

 

  1. Лобик гладенький , лапки ласкаві.

Клава на лаві і котик на лаві.

Котик Лапанчик муркоче на лаві,

Лагідно казку розказує Клаві.

 

  1. Ець – ець – ець – подув сильний вітерець,

аї – аї – аї – облітає листя в гаї,

го – го – го – ми збираємо його,

ас – ас – ас – принесемо його в клас.

 

  1. Жу – жу – жу – я дубок посаджу,

улі – улі – улі – жолуді, як кулі,

іло – іло – іло – листя пожовтіло.

 

  1. Який звук змінився?

життя – шиття

шерсть – жерсть

дошивати – доживати

тушити – тужити

шаль – жаль

 

  1. Че – че – че – влітку сонечко пече,

чу – чу – чу – всім спечу по калачу,

чі – чі – чі – не лежи на печі.

 

  1. Ок – ок – ок – білий падає сніжок,

ки – ки – ки – замітає всі стежки,

ать – ать – ать – вибіг зайчик погулять.

 

  1. Рі – рі – рі – на деревах снігурі,

ір – ір – ір – горобців повен двір,

ар – ар – ар – відкриваєм календар,

рік – рік – рік – незабаром Новий рік!

 

  1. Ки – ки – ки – їдуть саночки,

ок – ок – ок – падає сніжок,

кі – кі – кі – ковзани прудкі.

 

  1. Це – це – це – чисте озерце,

да – да – да – в озері вода,

сі – сі – сі – в річці карасі,

ро – ро – ро – дай мені відро.

 

  1. Ас – ас – ас – свято матері у нас,

ки – ки – ки – всіх вітають малюки,

ють – ють – ють – привітання гарні шлють,

си – си – си – щастя, радості й краси,

ого – ого – ого – здоров’я всім міцного.

 

  1. Ди – ди – ди – вийшли із води,

ді – ді – ді – не сиди у воді,

ать – ать – ать – на печі сидять,

ять – ять – ять – бублики їдять.

 

  1. Жу – жу – жу – я з Оленкою дружу,

іж – іж – іж – пиріжок на всіх розріж,

жи – жи – жи – маєш друга – бережи,

жа – жа – жа – друг купив мені коржа.

 

  1. Ла – ла – ла – берізка розцвіла,

ей – ей – ей – радує людей.