Шановні  батьки у березні працюємо над такими темами:

«Роде мій красний, роде мій прекрасний.

Мама – сонечко в сім’ї»

  • «Мозаїка професій»
  • «Подорож  у світ мистецтва»
  • «Весна іде, тепло несе»
  • «Весняні квіти»

Зі старшими дітками вивчаємо вірш за мнемтаблицями

Березень

Як ріка зламала кригу,

В берег вдарила з розбігу,

Без вітрила, без весла

Припливла в човні весна.

Місяць березень до неї

Йде в березовій алеї.

Каже: « Вибач, що не зміг

Килим з трав послать до ніг.

Розтопив я всі сніги,

Ще й залив низькі луги.

За недогляд не свари,

Квітку проліска бери».

Усміхнулася весна

Цвіт взяла, зійшла з човна.

І від радості в беріз

Забриніли краплі сліз.

Т. Коломієць

Менші діти вивчають вірш

Весна.

До мого вікна

Підійшла весна,

Розтопилася на шибці

Квітка льодяна.

Крізь прозоре скло

Сонечко зайшло

І поклало руку теплу

На моє чоло.

Д. Павличко

 Вірш « Весняні струмочки» вивчали всі діти групи.

Цілу зиму спали,

На тепло чекали,

А тепер прокинулись,

Зразу бігти кинулись,

Дзвінко заспівали:

  • Ми струмочки весняні

Ми струмочки голосні,

Спішимо до річеньки,

Нашої сестриченьки.

Г.Демченко

Шановні батьки!

Пропонуємо Вам приєднатися до нашої роботи.

Звертаємо Вашу увагу на те, що у грудні ми будемо працювати над такими темами:

Працюючи над темою «Зима-чарівниця. Зимові ознаки та явища. Щоб я взимку не хворів – треба гартуватися», будемо розглядати зимові явища природи: мороз, снігопад, заметіль, хурделицю, іній, відлигу, лід та кригу, град, обледеніння. Будемо знайомитися з причинами виникнення цих явищ, з правилами безпечної поведінки в зимовий період.

  • Для закріплення пропонуємо Вам погратися з дітьми в ігри:

«Добре –погано» (зима, мороз, снігопад)

Наприклад :                                       ЗИМА

добре погано
Багато снігу,

можна кататися на ковзанах, санках, лижах,

можна ліпити сніговиків, снігові скульптури,

можна гратися у сніжки

зустрічаємо Новий рік

Холодно, менше часу гуляємо на вулиці,

В мороз можна обморозити руки, обличчя,

Можна боляче вдаритися, упавши на льоду,

Можна захворіти, якщо їсти сніг

Спробуйте знаходити гарне та погане в різних об’єктах, явищах, щоб діти вчилися аналізувати їх з різних сторін.

«Що для чого потрібно?»

 Розгляньте малюнки, обговоріть :

– з яких матеріалів зроблені ці предмети?

– навіщо вони потрібні взимку?

-як ними будете користуватися?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розгляньте сюжетні малюнки:

1. Складіть речення з одного, двох, трьох слів за малюнками

2. Знайдіть та назвіть якомога більше слів, що будуть відповідати на питання: Що це? Хто це? Який? Що робить?

3. Поясніть дітям значення незнайомих слів.

4. Складіть разом з дітками розповідь за картинами (можна використовувати картинки з дитячих книжечок, роздрукувати з інтернет мережі)

Закріпіть вірш  «Грудень» за картинками.

                        Всі річки тепер в обнові,
Біле скло над бережком.
Ходить грудень по діброві,
Застеляє світ сніжком.
Вишні з інею розквітли,
В білих шубах всі дубки.
Позирають ночі світлі
В розмальовані шибки.
Є вже саночки новенькі,
Є хороші ковзани,
А мороз веселий дзенька,
Налітає з далини.

Математична сторіночка

 Закріплюємо назви днів тижня у вірші «Хто молодець»: Вранці ми із добрим ділом

Привітали ….. (понеділок).

Ніченька минула скоро

Трудовий іде ….. (вівторок).

Спритна, вміла, молода

Вже настала …… (середа).

Йде четвертий день тепер,

Називається ….. (четвер).

Діло добре ладиться

Як настала …… (п’ятниця).

Дома скрізь кипить робота

Починається ….. (субота).

А субота з хлібом-сіллю

Привела сестру …… (неділю).

Та за кольоровими асоціаціями

Де: червоний – понеділок, оранжевий –вівторок, жовтий –середа, зелений – четвер, блакитний – п’ятниця, синій – субота,

фіолетовий – неділя.

Вивчаємо з нами!

Кролі

Гарні та пухнасті

Кролики вухасті.

Мають гості  зуби,

Їсти дуже люблять

 

Моркву і капусту,

Сухарі із хрустом.

Буде тепло влітку,

 

Випущу із клітки.

 

Хай собі стрибають

Ноги  розминають

В. Паронова

Шановні батьки!

Пропонуємо Вам приєднатися до нашої роботи. 

Звертаємо Вашу увагу на те, що у листопаді ми будемо працювати над такими темами:

«Пропливає  осінь  на хмарині сірій. Пізня осінь»

 «На бабусиному подвір’ї. Домашні тварини,  птахи.»

 «Школа добрих вчинків. День толерантності.»

«Продукти харчування. Хліб  – святість рідної землі.»


  1. «Пропливає осінь  на хмарині сірій. Пізня осінь»

    Під   час ігор з дітками вдома закріпіть назви осінніх місяців: вересень, жовтень, листопад, пригадайте, якою погода була на початку осені  і яка вона зараз.   Пограйте у гру «Причина – наслідок»: сонце піднімається не так високо, як влітку   – день стає коротшим, повітря не встигає прогрітися;  сонце світить мало – листя на деревах жовтіє і опадає ; дме сильний холодний вітер  –  на вулиці холодно  та інше.


  2. «На бабусиному подвір’ї. Домашні тварини, птахи»

Пригадайте з дітками, які тварини та птахи  живуть поряд з людиною: кіт, собака, корова, кінь, кури, гуси, качки…  Поміркуйте, чому люди вирощують домашніх тварин, як про них турбуються, спробуйте пофантазувати чи змогли б вижити домашні тварини в лісі. Пригадайте або прочитайте дітям казки, в яких розповідається про домашніх тварин, птахів, наприклад «Про котика і півника», «Зимівля звірів», «Пан коцький».

Пограйте у гру «Хто де живе, що їсть , яку користь приносить»

Варіант 1
Мета гри «Хто де живе?» полягає у вивченні різних домашніх і диких тварин, яких потрібно співвідносити з їх середовищем існування. Також необхідно правильно вимовляти усі назви.
Для цих ігор підійдуть деякі дитячі казки з участю різних тварин: «Колобок», «Ріпка», «Теремок» і т. д.
Матеріали, необхідні досить прості, головне мати картинки з будинком і лісом, а також домашніми і дикими тваринами.
Завданням в дитячій грі «Хто де живе?» є пояснення дітям зображення картинок і їх приналежність один до одного. Якщо вибираємо будинок, то і тварини підбираються до нього домашні, і розкладаються навколо будиночка. Відповідно, те ж саме проробляємо з картинкою лісу і дикими тваринами. Краще працювати з зображеннями по черзі, а не кожної окремо, – так дитина зможе сама вибирати вподобану тварину і визначати його місце проживання, назвати чим харчується тварина чи птах, також яку користь приносить людям, природі.

Варіант 2
В іншому варіанті гра «Хто де живе?», ставить перед собою мету ознайомити дітей з основними геометричними фігурами: трикутник, коло, квадрат, овал, прямокутник.
Для того щоб діткам була цікава ця дід. гра «Хто де живе?», необхідно зробити заготовки: вирізати з однотонного картону або паперу геометричні фігури, кожній по дві, тільки один варіант за розміром більше іншого. У великі фігурки клеїмо гніздечка, а менші різних птахів, і пропонуємо дитині визначити, яка пташка, де живе. Можна малювати різних тварин, попутно згадуючи їх назви. Правильно виконане завдання вважається тоді, коли дитина підбере пташці будиночок, що знаходиться в такій же геометричній фігурі як у неї. При цьому дитина вчить назву фігур і їх обриси.

Подібні дидактичні ігри, такі як «Хто де живе?», допомагають дітям, в першу чергу, розуміти співвідношення між предметами, вивчати живу природу і навколишній світ. Вони також відмінно розвивають пам’ять, логіку, увагу, спостережливість і уяву, а також фразову мову і слухове сприйняття, допомагають батькам навчати дитину простим і необхідним речам в ігровій і не змушеної формі.
Результативність цього методу навчання відображається у відмінних результатах до кінця навчального року. Діти легко розрізняють тварин і фігури не тільки зображення, але й на слух. У них краще розвинена артикуляція і вимову, а також вони намагаються самостійно знайти вихід з важкої ситуації.

Пропонуємо Вам невеличку літературну добірку:

 М. Коцюбинський.  ПРО ДВОХ ЦАПКІВ

Пливе річка глибока, а на річці кладка висока, хоч висока, та дуже вузька — перехід для однго цапка. А тим мисом два цапки гарненькі, один білий, а другий чорненький, з двох сторін підхбдять до кладки, а чи розминуться — ні гадки!
Чап-чалап — вже на кладці біленький цап; та й чорний цапок по кладчині зробив перший крок. Один до одного підступають, спересердя бородами махйють.
“Поступись!” — білий цапок каже, а чорненький: “Не поступлюсь, враже!” Вперлися ніжками, вдарились ріжками — стук-стук, аж пішов понад річку гук.
Отак цапки билися, аж у річку з кладки звалилися. Бовть, хляп! — впав у воду білий цап. У ту ж мить чорний стрімголов за ним летить. Тепер, цапки, незгідливі, вперті, разом рятуйтесь від смерти!

ДВІ КІЗОЧКИ
Відси — скеля, а відти — під кручею ріка, попід скелями стежка вузька. Дві кізочки йдуть: “Ме-ке-ке! Ой, лихо, місце вузьке!” Даремний труд, не розминутись їм тут!
“Ме-ке-ке, от диво яке!” Стоять кізки, думають-гадають, борідками розумно махають.
“Ме-ке-ке!” І придумали таке: одна лягла на стежину, зігнула голову і спину, а друга понад нею тільки скік на другий бік!
Чи не диво? Усе скінчилося щасливо. Обидвом кізочкам уже вільний шлях — пішли, тільки хвостики на прощання міх-мах!

ШКІДЛИВИЙ ЦАП (будемо вивчати напам’ять)
На городі цап, цап,
Капусточку хап, хап.
Борідкою трусь, трусь,
Капусточку хрусь, хрусь.
Ратичками туп, туп,
Капусточка хруп, хруп.
А за цапом дід, дід,

Позикою бить, бить
Цап як скоче: брик, брик,
На все село крик, крик,
На  синяки дме, дме,
Вигукує: «Ме, ме…»
За ним Рябко та: «Гав, гав,
Оце тобі, щоб не крав…»

 Повторіть вірш Сторож  з опорою на картинки

На подвір’ї у бабусі
Красень півень, кури, гуси,
Індик пишний і величний,
Індичата та індички.
Біля буди пес дріма.
Так здається, та дарма.
Він підтримує порядок
І дає хазяйству раду:
Як почнеться шум чи сварка,
Прокидається і гавка:
– Ґав-гав-гав! Не гарно битись!
Соромно на вас дивитись!
Розійдіться в різні боки,
Двір великий і широкий! (В. Паронова)