Патріотичне виховання

Патріотичне виховання за своєю природою – інтегральне, оскільки об`єднує в одне ціле всі сторони розвитку особистості: моральну, трудову, розумову, естетичну, фізичну.

      Воно формується поступово під впливом навколишнього середовища та інших виховних чинників. Бути патріотом – означає любити материнську мову, свій дім, батьків і усіх людей, природу рідного краю, звичаї, шанувати традиції народу,людську працю,прагнути не лише зберігати духовні скарби народу, а й примножувати їх. Саме ці проблеми і є визначальними у громадському вихованні дітей дошкільного віку.

       “Патріотизм – це, образно кажучи, сплав почутя й думки, осягнення святині – Батьківщини – не тільки розумом, а й передусім серцем…

        Патріотизм починається з любові до людини,

        Патріотизм починається з колиски.”

(Василь Сухомлинський)

      Людина сильна своєю громадянськістю, , своїми почуттями любові до рідної землі, до духовних надбань свого народу. Дитина набирається вражень та знань про навколишнє: про близьких людей,про свою милу Батьківщину, які залишають у душі її незабутні  спогади на все життя.

      Патріотизм – це любов та відданість Батьківщині, прагнення своїми діями служити її інтересам. Слово походить від грецького “патрс”, що означає “земля батька, предка”.

     Вихованя любові до своєї країни ми поєднуємо з поданням дитині елементарних знань про державу і право, про національну символіку – Державний герб, Прапор, Гімн, з вихованням поваги до символів рідної держави. ознайомлення дітей зі звичаями, традиціями, народними обрядами, малими жанрами фолькльору.

   Любов до Вітчизни починається з любові до своєї малої Батьківщини – місця, де людина  народилася. У цьому звязку, як нам здається, величезного значення набуває визначення мети, завдань, змісту та засобів патріотичного виховання дітей дошкільного віку.

До основних завдань патріотичного виховання старших дошкільників належать:

  •   формування любові до рідного краю (причетності    до рідного дому, сімї, дитячого садка, міста);
  •   формування духовно – моральних взаємин;
  •   формування любові до культурного спадку свого      народу;
  •   виховання любові, поваги до своїх національних особливостей;
  •   почуття власної гідності як представників свого народу;
  •  толерантне ставлення до представників інших національностей, до ровесників. батьків, сусідів та інших людей.

Принципи, яких необхідно дотримуватися в процесі патріотичного виховання дошкільнят:

  1. Цілісності – єдність навчання, виховання і розвитку з одного боку і системності – з другого.
  2. Гуманізації – Особистісно – орієнтований підхід до виховання, врахування вікових та індивідуальних особливостей, атмосфера доброзичливості та взаємодопомоги.
  3. Діяльного підходу – будь – які знання дитина здобуває під час активної діяльності.
  4. Інтеграції – цей принцип дозволяє об`єднувати аспекти таких наукових і загальнолюдських знань, як музика, малювання тощо.
  5. Культуровідповідності – грунтується на цінностях регіональної, національної та світової культури; технологічно реалізується через культурноосередковий підхід до організації діяльності дітей.
  6. Вікового та індивідуального підходу – Цей принцип пропонує вибір тематики занять, прийомів виховання відповідно до особистого досвіду та віку дітей.
  7. Раціональності – раціональне поєднання різних видів діяльності. які відповідають вікові дитини; баланс інтелектуальних, емоційних і рухових навантажень.

Для ефективного патріотичного виховання дітей у дошкільному закладі використовують різні форми роботи з дітьми, іїніми батьками, педагогами.

Форми роботи з патріотичного виховання:

  • Тематичні свята: “День прапора”, “День незалежності”, “День міста”;
  • Спортивно – патріотичні ігри – змагання;
  • Оформлення народознавчих міні – музеїв у групах;
  • Виставка малюнків дітей та батьків “Україна єдина!”;
  • Ігровий практикум за участі батьків;
  • Ділова гра для педагогів “Сторінками історії України”;
  • Педагогічна конференція для педагогів та батьків “Патріотичне виховання”
  • Читання художньої літератури відповідної тематики;
  • Зустріч з учасниками бойових дій;