Зміст діяльності за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років “Дитина”
Друга молодша група “Малята” (4-й рік життя)
Зміст педагогічної роботи
- Формувати у дітей уміння користуватися папером, клейстером.
- Формувати уявлення про властивості предметів, які використовуються на заняттях з аплікації.
- Вчити виготовляти кульки з м’якого паперу (серветок) та наклеювати їх на шаблон.
- Вчити дітей орієнтуватися на папері, розрізняти кольори та розпізнавати геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник), використовувати їх для створення нескладних предметних та сюжетних композицій.
- Вчити викладати готові форми на папері, намащувати заготовки клеєм.
- Формувати естетичне сприйняття дійсності, бажання створювати красу своїми руками, прикрашати побут створеними речами, дарувати їх.
- Розвивати творчі здібності.
Орієнтовна тематика завдань
- «Осінній букет»,
- «Чашка»,
- «Смішарики»,
- «Візерунки на вікні»,
- «Снігова баба»,
- «Прикраси на ялинку»,
- «Гілочка мімози»,
- «Котики вербові»,
- «Бузок»,
- «Свинка Пепа»,
- «Метелики»,
- «Курчатко».
Середня група “Чомусики” (5-й рік життя)
Зміст педагогічної роботи
- Вчити дітей користуватися ножицями, вирізати по прямій, косій та округлій формах.
- Вчити дітей охайно користуватися клеєм, пензликами для наклеювання, підставками для пензликів, серветками для промокання.
- Використовувати для аплікації готові форми з різних матеріалів (засушені рослини, пір’я, клаптики тканин, хутро, пластику тощо).
- Частково навчати елементам техніки колажу (бажане використовувати на заняттях продукти харчування, а саме: круп макаронні вироби тощо).
Орієнтовна тематика завдань
- «Кольорова травичка»,
- «Білетики»,
- «Монетки»,
- «Прикраси на ялинку»,
- «Килимок»,
- «Зимові візерунки»,
- «Санчата»,
- «Вийди, вийди сонечко»,
- «Букет для матусі»,
- «Сади цвітуть»,
- «Вишеньки-черешеньки»,
- «Картата сорочка»,
- «Капітошка і хмаринка»,
- «Улюблені пухнастики».
Старша група “Фантазери-мрійники” (6-й рік життя)
Освітні завдання
- Продовжувати навчати правильно користуватися ножицями, використовувати раціональні прийоми симетричного вирізання і паперу, складеного навпіл.
- Навчати технікам обривання та силуетного вирізання.
- Навчати прийомам використання в аплікації різних предметів (засушених частин рослин, шматочків шкіри, тканин, хутра, намистинок, пайєток, пір’я).
- Знайомити та вправляти у техніці квілінгу.
Орієнтовна тематика завдань
- «Грибочки для білочки»,
- «Фрукти у вазі»,
- «Запрошення на свято осені»,
- «Казковий птах»,
- «Золота осінь»,
- «Новорічна листівка»,
- декоративне панно «На гостини до Зими» (підготовка дітьми елементів для панно впродовж кількох занять, основу готує вихователь),
- «Подарунок для матусі»,
- «Вербові котики»,
- «Святковий пиріг»,
- «Пасхальний кошик»,
- «Сади цвітуть»,
- «У бабусі на подвір’ї розкидають кури пір’я»,
- декоративне панно «А вже красне сонечко припікає» (підготовка дітьми елементів для панно впродовж кількох занять, основу готує вихователь).
“Дослідники” (7-й рік життя)
Зміст педагогічної роботи
- Закріплювати навички безпечного користування ножицями.
- Формувати уміння раціонально використовувати папір для вирізання елементів різних розмірів та в залежності від кількості однакових елементів навчати прийомам багатошарового вирізання.
- Знайомити з технікою витинанки.
- Продовжувати удосконалювати навички обривання паперу по контуру та техніку силуетного вирізання.
- Стимулювати самостійність у використанні в аплікації різних предметів (засушених частин рослин, шматочків шкіри, тканин, хутра, ниток, намистинок, пайєток, пір’я).
- Продовжувати вправляти у техніці квілінгу.
Орієнтовна тематика завдань
- колективна робота «Фруктова феєрія»,
- «Курличуть журавлі: “Прощай!”»,
- «Подорож на Місяць»,
- «У підводному царстві»,
- «Листівка Св. Миколаю»,
- виготовлення новорічних гірлянд та сніжинок,
- декоративне панно «Білі мухи налетіли — все подвір’я стало білим» (підготовка дітьми елементів для панно впродовж кількох занять, основу готує вихователь),
- «Мереживні фіранки»,
- «Серветки для святкового столу»,
- «Таємниці бабусиного кошика» (аплікація з ниток),
- «Пригоди котика Фунтика» (аплікація з хутра, ниток, пір’я),
- декоративне панно «Прощавай, садок дитячий» (підготовка дітьми елементів для панно впродовж кількох занять, основу готує вихователь).