ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ ЗАЯВ ПРО ВИПАДКИ БУЛІНГУ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

Консультація для педагогів «Булінг в ДНЗ»          

Булінг – це відносно новий термін для пересічного громадянина, зміст  якого кожен із нас не просто, знає, а в більшості випадків стикався з цим явищем у дитинстві. Під терміном «булінг», пояснюють, – що це агресивна поведінка щодо окремої особи або групи, з метою приниження, домінування, фізичного чи психічного самоствердження.

Булінг може проявлятися у вигляді  психологічного тиску (образи, приниження, погрози, ігнорування тощо) та фізичних знущань (удари, поштовхи, принизливий фізичний контакт, побиття та інше). Не рідко фізичний і психологічний тиск об’єднується.

Від булінгу страждають і агресори, і жертви. Всі вони переживають емоційні проблеми, не вміють будувати стосунки з людьми, мають проблеми психо – емоційного розвитку. Вони потребуватимуть підтримки дорослих, які б допомогли їм розвинути здорові відношення з людьми не лише в дитинстві, але й протягом усього їх подальшого життя.

Булінг у ДНЗ  може проявлятися як тиск:

  • психічний;
  • фізичний.

Часто діти  застосовують  і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор.

Хто провокує булінг в ДНЗ.

Булінг серед дітей  старшого  дошкільного віку в ДНЗ можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо:

  • Педагог або помічник вихователя:
  • зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі;
  • ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки;
  • глузує із зовнішнього виду дитини чи її батьків;
  • проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей  дитини.
  • Батьки або члени  сім´ї:
  • б´ють та ображають дитину вдома;
  • принижують дитину у присутності інших дітей;
  • проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини;
  • ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють її (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку).

Як міняється поведінка дитини під час  булінгу в ДНЗ.

Дитина – жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер дитина:

  • вдома:
  • не хоче одягатися вранці;
  • шукає собі будь – яку справу вдома, аби не йти до дит. Садка;
  • просить батьків забрати її з дит. садка раніше;
  • плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт;
  • не контактує з однолітками у дворі;
  • грає на одинці в парку.
  • в дитячому садку:
  • не бере участь у сюжетно – рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо;
  • усамітнюється при будь – якій нагоді;
  • часто губить іграшки або речі;
  • бруднить чи псує одяг;
  • грає поломаними іграшками;
  • відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театралізації чи грі;
  • не має друзів в групі.