Впровадження інноваційних педагогічних технологій

Педагоги нашого дошкільного закладу чітко усвідомлюють, що на сучасному етапі розвитку суспільства ефективне вирішення пріоритетних завдань розвитку, навчання та виховання дітей неможливе без пошуку оптимальних форм організації освітнього процесу, використання перспективного передового досвіду, а також здійснення інноваційної діяльності. Тому вони в постійному пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних проблем прямими продуктами яких можуть бути нові навчальні технології, оригінальні ідеї, форми та методи виховання, нестандартні підходи в освітньому процесі.

Активно упроваджується в практику освітня технологія «Стіни,стеля та підлога, які говорять» яка   забезпечує дитині можливість бути повноправним господарем свого персонального простору.

Участь в інноваційному освітньому проєкті  Всеукраїнського рівня за темою “Педагогічні умови становлення і розвитку особистості на ранніх етапах онтогенезу” у 2019-2022 роках

Розвивальне середовище в групах раннього віку

Ранній вік відзначається особливостями,які дають змогу вважати цей період в житті дитини не лише своєрідним, а й неповторним . Саме в період раннього дитинства закладаються основи загального розвитку дитини.

Вирішальним у розвитку особистості малюка є соціальні умови його життя,оточення, довкілля. Протягом всього дошкільного дитинства гра відіграє важливу роль  у розвитку  й становленні особистості дитини. Від того як дорослий організовує цей перший вид діяльності залежить успішність формування особистості малюка.

         У ранньому дитинстві на етапі зародження ігрової діяльності дорослий виступає як організатор та ініціатор гри, навчає дітей діяти  з предметами, передає свій досвід спілкування. Розвиток ігрових дій протягом раннього віку спирається на розвиток предметних дій.

Сучасні умови – сучасним дітям

         Працюючи за експериментальною програмою  інноваційного проєкту «Педагогічні умови становлення і розвитку особистості на ранніх етапах онтогенезу», особливу увагу приділили  створенню належного розвивального середовища, яке спонукає дітей до гри, формуванню в них ігрових умінь на кожному ігровому етапі.                 

         З цією метою ми  вирішили  надати перевагу  зонуванню простору  групової кімнати, яку розділили пересувними консолями, які  розмістили у відокремленій частині. Консолі обрали основних  кольорів та їх відтінків: червоного, жовтого, синього, зеленого, рожевого.

         Відповідно оздобили їх:  кишеньками, стрічками, шнурівками, липучками, фетровими екранами. Зручним та ефективним в користуванні є  дидактичний матеріал,  виготовлений з фетру.          Кожна консоль оснащена столиками нейтральних кольорів, на яких доступно розміщений ігровий матеріал.  

          Завдання вихователя – задовольнити потреби малюка  одержати повну свободу, самостійність.  повинен підтримати  творчі пошуки дитини, її зусилля і щиро схвалити її за успіх. Кожній грі мають передувати бесіди,спостереження в довкіллі, читання художніх творів, розгляд картин.

         Забезпечення консолями дає можливість мінімізувати конфлікти між дітьми,  надає їм відчуття затишку в маленькому просторі обраному для  гри.

Кожні два тижні змінюємо  тематику наповнення консолей відповідно до вивчених тем та для розгортання певних  ігрових сюжетів.

Консоль №1

         Сюжетно-дидактична гра« Кухня» (до тематичних тижнів: «Моя родина» «Овочі. Фрукти», «Пригощаємо ляльку», «Посуд», «Смаки», «Продукти», «Готуємо разом»)

         Мета: залучати дітей гратися в створеному осередку, збагатити словник дітей назвами предметів посуду, страв, овочів та фруктів; розвивати бажання розгортати ігрові сюжети, виховувати культуру спілкування під час гри.

         Матеріал: фетровий посібник «Звари борщ», «Звари компот»; «Консервуємо овочі»;пластикова газова плита,  пластиковий посуд, муляжі овочів, фруктів;серветки.

Консоль №2

         Сюжетно- дидактична гра «Магазин»( до тематичних тижнів «Продукти», «Смаки», «Овочі», «Фрукти».                

         Мета:продовжувати вчити дітей гратися в осередку відповідно теми, намагатися відтворювати дії «продавця та покупця», виховувати доброзичливі стосунки між дітьми.

         Матеріал: касовий апарат, ваги, таці, муляжі овочів, фруктів, фетрова вітрина, фетрові цукерки і тістечка;

Консоль №3

         Сюжетно – дидактична гра «Транспорт»(до тематичних тижнів

 «Транспорт на колесах», «Їдемо на поїзді», «Будуємо корабель»)                

         Мета:закріпити навички  класифікації транспорту, ( в небі, по землі, на воді),вчити самостійно обирати атрибути до гри, розвивати увагу,вміння вести діалог з дорослим та дітьми.

         Матеріал: пазли, конструктор «Лего», гумові та пластикові авто, макет дороги; фетровий посібник «Транспорт».

 Консоль №4

          Сюжетно-дидактична гра «Перукарня» ( до тематичних тижнів

 «Моя родина»,  «Який я?»)

           Мета: вчити дітей обирати потрібні атрибути відповідно до  ролі,уточнювати уявлення про їх призначення та спосіб використання;залучати обігрувати ігри з ляльками ;спонукати до самостійного розгортання сюжетів;формувати навички культурної та безпечної поведінки.

         Матеріал: іграшковий набір «Перукарня», ляльки, люстерко.

Консоль №5

         Сюжетно – дидактична гра «Лікарня» (до тематичних тижнів «Моя родина», «Мами та дитинчата»)

         Мета: продовжувати  вдосконалювати вміння дітей відтворювати дії лікаря, збагачувати словник малят назвами медичних атрибутів, одягу; продовжувати поглиблювати знання про здоров’я людини,  виховувати бажання гратися разом.

         Матеріал:  пластиковий набір до гри «Лікарня», ляльки, м’які іграшки

Створюючи розвивальне середовище в групі, бажано  якнайдоцільніше укомплектувати  ігрові осередки. Можна комплектувати й декілька консолей в один. Особливо ефективно впроваджувати таку структуру поєднання консолей під час загальногрупового формату зайнятості дітей.

Використання інтерактивної підлоги в освітній діяльності  закладу

         Сучасне життя вимагає створення сучасного розвивального середовища в закладі, яке було б спрямоване на гармонійний розвиток дитини.

         Інтерактивна підлога – це інтегрована система проекційного зображення, яка обладнана спеціальним програмним забезпеченням. Ми вважаємо, що завдяки широким її можливостям, ця система підходить для роботи з дітьми різного віку, а також і для дітей раннього віку. Діяльність дітей стає більш різноманітною і захоплюючою, вони отримують радість і задоволення від того, що  зображення на підлозі ніби оживають: розквітають квіти, біжить вода, змінюються кольори.

         Підібрані ігри і вправи з використанням інтерактивної підлоги, сприяють розвитку:

  • уваги, пам’яті, мислення, мовлення;
  • розвитку загальної моторики, координації рухів;
  • підвищенню емоційного стану;
  • збагаченню досвіду дітей;
  • для релаксації та зняття емоційної та рухової напруги

Тривалість організованих ігор до 5 хвилин, ігри можуть використовуватись як індивідуально, так і з підгрупою дітей.

         Діяльність дітей  з використанням інтерактивної підлоги організовується за такими двома блоками

         За допомогою ігор на інтерактивній підлозі практикуємо проведення  занять гуртка з вивчення англійської мови з дітьми раннього віку. У такій цікавій ігровій формі діти краще засвоюють англійську лексику.

         Отже, використання ітерактивної підлоги, допомагає вихователям якісно організувати діяльність дітей раннього віку, а також підвищити їх емоційний стан. Адже емоційний розвиток не менш важливий, ніж пізнавальний чи фізичний і вимагає від дорослого уваги та підтримки дітей – над чи ми і працюємо.

Впровадження  дидактичних ігор за методикою Л. Шелестової в роботі з дошкільниками для розвитку зв’язного мовлення.

Регіональний     інноваційний    освітньій   проєкт «Науково-методичні   засади  впровадження медіаосвіти в освітній процес  закладів дошкільної освіти»

Створені медіапродукти

Мультфільм “Світлофор”

Медіагра “Знімаємо телепередачу про школу”

Соціальна реклама “Добра бажаєш- добро й роби”

Продовжуємо впроваджувати Програму соціально-економічного розвитку дитини дошкільного віку«Афлотот»

Одним із шляхів формування в дошкільників соціального досвіду стала організація гурткової роботи за програмою соціально-фінансової освіти «Афлатот». Дана форма роботи забезпечила максимальну активність дітей, розширилися знання дошкільників  з економічної культури та особливостей соціального розвитку сучасного суспільства. З метою накопичення соціального досвіду дошкільників значна увага приділяється реалізації наступних розділів програми:

ФОРМУВАННЯ ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗА ОСВІТНЬОЮ ТЕХНОЛОГІЄЮ «СТОЛІК»