Особливості роботи короткотривалої групи “Малючок”
Ранній вік є одним із важливих етапів життя і розвитку людини. Саме протягом раннього віку дитина проходить величезний шлях у своєму розвитку. Ранній вік – початковий та надзвичайно важливий період становлення особистості, якому властивий інтенсивний розвиток організму та високої працездатності нервової системи, активне формування передумов, що зумовлюють повноцінний розвиток дитини. Швидкий темп розвитку дитини обумовлений активним налагодженням зв’язків з навколишнім світом, які набувають мовного оформлення. На зміну простому маніпулюванню з предметами приходить предметна, ігрова, зображувальна діяльність.
З метою забезпечення фізичного, психічного, соціального, пізнавального розвитку дітей та полегшення адаптації дітей раннього віку до умов дошкільного закладу в нашому садочку функціонують короткотривалі групи та група «Разом з мамою». Групу «Разом з мамою» відвідують діти 2-го року життя разом зі своїми матусями.
Основні завдання групи:
– укріплення фізичного та психічного здоров’я дітей та врахування індивідуальних особливостей дітей раннього дошкільного віку;
– формування у дітей адекватних віку способів і засобів спілкування з однолітками та дорослими;
– розширення кругозору та засвоєння загальноприйнятих способів використання предметів оточуючого середовища;
– взаємодія з батьками з метою розвитку у них психолого-педагогічної компетенції по відношенню до власної дитини.
Організація роботи в групі передбачає створення психологічного комфорту та умов для розвитку навичок в різних видах діяльності з урахуванням індивідуальних можливостей дітей раннього віку, потреб та інтересів дітей та батьків.
Заняття в групі допомагають вирішити ряд завдань:
– адаптація дитини до колективу однолітків;
– формування у дитини вмінь здобувати знання в умовах групового навчання;
– створення системи взаємопідтримки батьків.
В групі організовуються ігри- розваги, ігри- забави, ігри з водою, ігри з дидактичними ляльками, проводиться робота по розвитку дрібної моторики рук, сенсорному розвитку, розвитку навичок конструювання.
Протягом години один вид діяльності змінюється іншим.
Навчальна діяльність включає в себе:
– розвиток мовлення;
– сенсорний розвиток;
– пальчикові ігри;
– фізкультурне виховання;
– музичні виховання;
– ліплення;
– малювання.
В ранньому віці головне зацікавити малюка до навчання . Це можливо зробити лише в завдяки грі. Тому в групі створено умови для того, щоб в процесі ігрової діяльності малюк ріс та розвивався в гармонії із собою та навколишнім світом.
Загальнорозвиваючі заняття проходять спільно з мамами, бабусями, папами, нянями, які є його активними учасниками. Малята вміло виконують завдання. Адже поруч з ними знаходяться найрідніші люди, котрі завжди при йдуть на допомогу.
Надаючи більше можливостей малюкові в ранньому віці ми допомагаємо становленню дитини, як особистості.
Лише правильна організація роботи, цікава та різнобічна діяльність, доброзичливе ставлення до дітей та їх батьків сприяє створенню гарного настрою, атмосфери, в якій, кожна дитина почуває себе щасливою.