Особливості роботи у короткотривалій групі
Робота з дітьми короткотривалої груп проводиться відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти та Освітньої програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина». Особлива увага приділяється створенню відповідних умов для успішної адаптації дітей, вдосконаленню сенсорного розвитку, розвитку навичок соціальної поведінки та облаштуванню предметно-розвивального середовища.
Режим дня цих груп відрізняється від інших груп раннього віку не лише короткотривалим перебуванням, а й тим що діти не харчуються.
Короткотривалі групи – групи майбутнього, бо в них діти раннього віку проходять адаптацію набагато легше і батьки задоволені тим, що є такі групи, де дитина може погратися і отримати перші знання. А батьки, вирішивши домашні справи, зможуть більше уваги приділити своїй дитині вдома.
Граємо разом з дітьми
На бабусиному подвір’ї
Мета:
– вдосконалювати знання малюків про свійських тварин і птахів;
– розвивати вміння відгадувати загадки та імітуючи рухи тварин4
– спонукати піклуватися про свійських тварин.
Матеріал: загадки про свійських тварин та птахів, предметні картинки зображення цих тварин та птахів.
Хід гри
Малюки повинні відгадати бабусині загадки про свійських тварин та птахів, які живуть у неї на подвір’ї. Малюки відгадують, імітуючи рухи кожної тварини та промовляють деякі слова, звуконаслідуючи їх.
Вихователь після кожної відгаданої загадки показує кольорові картинки – відгадки.
Нагодуємо курочку
Мета:
– продовжувати вчити розрізняти зернятка;
– розвивати дрібні м’язи пальців рук, мислення, увагу;
– виховувати вміння співчувати.
Матеріал: Курочка Ряба, зернята кукурудзи та гороху.
Хід гри
Вихователь пропонує малюкам погодувати Курочку Рябу тим, що вона любить їсти. Малюки повинні вибрати з мисочки зернятка кукурудзи та перекласти в маленьку мисочку.
Влаштуємо ставок для качечок
Мета:
– розширити уявлення про те, що пісок пропускає воду;
– вправляти у влаштуванні ставка з мисочки з водою;
– учити прикрашати береги сухим піском і камінчиками, закочувати рукава
– виховувати самостійність.
Обладнання: іграшкові качечки, мисочка, поливалка з водою, відерце з камінчиками
Хід гри
Можна використати віршик.
Кря-кря-кря!
Кря-кря-кря!
Гуляють каченята.
У нас ставочка нема?
Як плавать — розважаться?
Варто запитати у малюків, чи можуть вони влаштувати ставок, що їм для цього знадо-биться? Запропонувати розглянути матеріал.
Вийшли качечки гуляти
Мета:
— учити малюків чергувати предмети за кольором, обираючи три кольори з п’яти пропонованих;
— закріпити знання про свійських птахів;
— розвивати увагу, зосередженість, дрібну моторику.
Матеріал: коробка з мозаїкою, в якій по 10 елементів жовтого та білого кольорів, по 5 елементів синього, червоного та зеленого кольорів.
Хід гри
Вихователь показує синю мозаїку і пояснює, що такого кольору буває річка (викладає на панелі у вигляді річки), кидає малюкам м’яч.
— Це білий — качка, жовтий — каченя. (Теж розміщує на панелі). Качка пішла, каченят повела,
Малюки отримують комплект мозаїки та викладають у певній послідовності