Особливості роботи у короткотривалій групі

Робота з дітьми короткотривалої груп проводиться відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти та Освітньої програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина». Особлива увага приділяється створенню відповідних  умов для успішної адаптації дітей,  вдосконаленню сенсорного розвитку, розвитку навичок соціальної поведінки та облаштуванню предметно-розвивального середовища.

Режим дня цих груп відрізняється від інших груп раннього віку не лише короткотривалим перебуванням, а й тим що діти не харчуються.

Короткотривалі групи – групи майбутнього, бо в них діти раннього віку проходять адаптацію набагато легше і батьки задоволені тим, що є такі групи, де дитина може  погратися і отримати перші знання. А батьки, вирішивши  домашні справи, зможуть більше уваги приділити своїй дитині вдома.

Граємо разом з дітьми

На бабусиному подвір’ї

Мета:

–  вдосконалювати знання малюків про свійських тварин і птахів;

–  розвивати вміння відгадувати загадки та імітуючи рухи тварин4

–  спонукати піклуватися про свійських тварин.

Матеріал: загадки про свійських тварин та птахів, предметні картинки зображення цих тварин та птахів.

Хід гри

Малюки повинні відгадати бабусині загадки про свійських тварин  та птахів, які живуть у неї на подвір’ї. Малюки відгадують, імітуючи рухи кожної тварини та промовляють деякі слова, звуконаслідуючи їх.

 

Вихователь після кожної відгаданої загадки показує кольорові картинки – відгадки.

Нагодуємо курочку

Мета:

–  продовжувати вчити розрізняти зернятка;

–  розвивати дрібні м’язи пальців рук, мислення, увагу;

–  виховувати вміння співчувати.

Матеріал: Курочка Ряба, зернята кукурудзи та гороху.

Хід гри

Вихователь пропонує малюкам погодувати Курочку Рябу тим, що вона любить їсти. Малюки повинні вибрати з мисочки зернятка кукурудзи та перекласти в маленьку мисочку.

Влаштуємо ставок для качечок

Мета:

– розширити уявлення про те, що пісок пропускає воду;

– вправляти у влаштуванні ставка з мисочки з водою;

– учити прикрашати береги сухим піском і камінчиками, закочувати рукава

– виховувати самостійність.

Обладнання: іграшкові качечки, мисочка, поливалка з водою, відерце з камінчиками

Хід гри

Можна використати віршик.

Кря-кря-кря!

Кря-кря-кря!

Гуляють каченята.

У нас ставочка нема?

Як плавать — розважаться?

Варто запитати у малюків, чи можуть вони влаштувати ставок, що їм для цього знадо-биться? Запропонувати розглянути матеріал.

Вийшли качечки гуляти

Мета:

—  учити малюків чергувати предмети за кольором, обираючи три кольори з п’яти пропонованих;

—  закріпити знання про свійських птахів;

—  розвивати увагу, зосередженість, дрібну моторику.

Матеріал: коробка з мозаїкою, в якій по 10 елементів жовтого та білого кольорів, по 5 еле­ментів синього, червоного та зеленого кольорів.

Хід гри

Вихователь показує синю мозаїку і пояснює, що такого кольору буває річка (викладає на панелі у вигляді річки), кидає малюкам м’яч.

—  Це білий — качка, жовтий — каченя. (Теж розміщує на панелі). Качка пішла, ка­ченят повела,

Малюки отримують комплект мозаїки та викладають у певній послідовності