Номер телефону 1547 Урядової гарячої лінії з попередження домашнього насильства; телефонні номери Національної дитячої «гарячої» лінії 0 800 500 225 або 116 111 (для дзвінків з мобільного).
Перелік організацій, які займаються проблемами булінгу в Україні
План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в ЗДО № 28 «Ювілейний» на 2024-2025навчальний рік
План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в ЗДО № 28 «Ювілейний» на 2023-2024навчальний рік
Аналіз ефективності виконання Плану заходів
Порядок виявлення, розгляду та реагування на випадки булінгу в закладі освіти
Зразок заяви
Всеукраїнська програма ментального здоров’я
Консультація для педагогів «Булінг в ДНЗ»
Булінг – це відносно новий термін для пересічного громадянина, зміст якого кожен із нас не просто, знає, а в більшості випадків стикався з цим явищем у дитинстві. Під терміном «булінг», пояснюють, – що це агресивна поведінка щодо окремої особи або групи, з метою приниження, домінування, фізичного чи психічного самоствердження.
Булінг може проявлятися у вигляді психологічного тиску (образи, приниження, погрози, ігнорування тощо) та фізичних знущань (удари, поштовхи, принизливий фізичний контакт, побиття та інше). Не рідко фізичний і психологічний тиск об’єднується.
Від булінгу страждають і агресори, і жертви. Всі вони переживають емоційні проблеми, не вміють будувати стосунки з людьми, мають проблеми психо – емоційного розвитку. Вони потребуватимуть підтримки дорослих, які б допомогли їм розвинути здорові відношення з людьми не лише в дитинстві, але й протягом усього їх подальшого життя.
Булінг у ДНЗ може проявлятися як тиск:
- психічний;
- фізичний.
Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор.
Хто провокує булінг в ДНЗ.
Булінг серед дітей старшого дошкільного віку в ДНЗ можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо:
- Педагог або помічник вихователя:
- зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі;
- ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки;
- глузує із зовнішнього виду дитини чи її батьків;
- проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини.
- Батьки або члени сім´ї:
- б´ють та ображають дитину вдома;
- принижують дитину у присутності інших дітей;
- проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини;
- ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють її (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку).
Як міняється поведінка дитини під час булінгу в ДНЗ.
Дитина – жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер дитина:
- вдома:
- не хоче одягатися вранці;
- шукає собі будь – яку справу вдома, аби не йти до дит. Садка;
- просить батьків забрати її з дит. садка раніше;
- плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт;
- не контактує з однолітками у дворі;
- грає на одинці в парку.
- в дитячому садку:
- не бере участь у сюжетно – рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо;
- усамітнюється при будь – якій нагоді;
- часто губить іграшки або речі;
- бруднить чи псує одяг;
- грає поломаними іграшками;
- відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театралізації чи грі;
- не має друзів в групі.