Психологічний супровід дітей усіх вікових груп, педагогів та батьків здійснює практичний психолог вищої кваліфікаційної категорії Кравцова Людмила Віталіївна

Метою діяльності психологічної служби є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку дошкільників, охорони їх психічного здоров’я, надання психологічної підтримки усім учасникам освітнього процесу.
Хто такий психолог і навіщо він потрібен
Психолог – це спеціаліст, який має відповідну освіту і працює із здоровими людьми, котрим необхідна допомога, підтримка у вирішенні конкретної ситуації або проблеми. Психолог не дає порад, не має чарівної палички, не оцінює і не критикує. Він спрямовує, дає можливість зрозуміти те, що насправді відбувається у вашому житті, допомагає роздивитися різні варіанти рішень та знайти вихід.
Якщо у вас є якась тривога за свого малюка. Візит до психолога допоможе розібратися з ситуацією і з емоційним станом дитини об’єктивно, виявити причини виникаючих труднощів.
Що роблять практичні психологи?
- виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації;
- вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, її потенційних можливостей;
- своєчасне попередження відхилень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі;
- усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку дитини, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища;
- багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу;
- формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу.
Таким чином, у дитячому садку практичний психолог присутній у першу чергу для того, щоб всіма сторонами «дотримувалися інтереси дитини».
Консультаційні години практичного психолога для батьків:
вівторок 16.00-18.00
Консультація психолога “Як емоційно впоратись з “синдромом річниця”
План проведення Тижня толерантності у ЗДО №28 «Ювілейний» з 13 по 17 листопада 2023 року




Поради психолога
Профілактика жорстокого поводження з дітьми
Дослідження свідчать, що останнім часом значно збільшилася кількість дітей дошкільного віку з підвищеною тривожністю. Однією з основних причин такої негативної динаміки є жорстоке поводження з дітьми.
Дитинство — пора становлення особистості. І саме у цей період дитина потребує найбільшої уваги і захисту.
Жорстоке поводження з дітьми та його наслідки
Жорстоке поводження з дітьми — це феномен, існування якого відоме з часу появи історичних записів людства. Оскільки насилля — не лише соціальне явище, воно пов’язане з природою людини.
На сьогодні не існує єдиного визначення терміну «жорстоке поводження з дітьми». Проте більшість дослідників і практиків у розвинених країнах користуються визначенням, запропонованим відомим американським психологом італійського походження Джеймсом Гарбаріно: «Будь-яку дію або бездіяльність стосовно дитини з боку батьків, осіб, які їх замінюють, а також закладів або суспільства загалом, внаслідок чого порушено фізичний або психічний розвиток, здоров’я або благополуччя дитини, а також обмежено її права й свободи вважають жорстоким поводженням з дітьми».
Основними формами жорстокого поводження з дітьми є:
- психологічне (емоційне) насильство;
- сексуальне насильство;
- фізичне насильство;
- нехтування інтересами та потребами дитини.
З перших років життя дитина «вбирає» все, що бачить і чує у себе вдома, адже її життєдіяльність стає часточкою життя сім’ї. Тож гармонійна та доброзичлива атмосфера сімейних стосунків дуже важлива для зростання малюка. Від доброзичливості найближчого оточення дитини залежить її емоційне і фізичне здоров’я, вміння контактувати з людьми.
Діти, яких поважають, учаться поважати інших. Про яких турбуються — вчаться виявляти турботу. Яких люблять такими, якими вони є, — вчаться бути терпимими до інших. Так закладаються основи гуманних стосунків батьків і дітей.