Зміст діяльності за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років “Дитина”

Перша молодша група “Крихітки” (3-й рік життя)

Зміст педагогічної діяльності
  •  Учити прийомам розкочування, розплющування, вдав­лювання, прищипування, витягування, з’єднання частин.
  • Залучати до створення колективних робіт.

 

Орієнтовна тематика занять
  • «Кольорові намистинки»,
  • «Грибок»,
  • «Ґудзики»,
  • «Цукерка»,
  • «Сніжки»,
  • «Гірлянда на ялинку»,
  • «Колобок»,
  • «Яйце-райце»,
  • «Блюдечко»,
  • «Коржик»,
  • «Огірочки»,
  • «Бублики».

 

Друга молодша група “Малята” (4-й рік життя)

Зміст педагогічної діяльності
  • Поглиблювати знання дітей про властивості пластич­них матеріалів (солоне тісто, глина).
  • Вчити користуватися підставками, стеками.
  • Продовжувати вправляти дітей у знайомих прийомах ліплен­ня та навчати новим, як-от: скочування, сплющування, примазуван­ня, защипування.
  • Навчати вмінню передавати об’ємну форму в проце­сі ліплення.
  • Вчити з’єднувати різні частини виробу.
  • Формувати вміння створювати елементарне площинне зображення на папері, використо­вуючи прийоми скочування, розкочування, розплющення, розтягуван­ня, розмазування.

 

Орієнтовна тематика занять
  • «Кульки»,
  • «Ягідки»,
  • «Яблучка»,
  • «Колобки»,
  • «Пірамідка»,
  • «Гусінь»,
  • «Равлик»,
  • «Квіти»,
  • «Частування для ляльки»,
  • «Горішки для білочки»,
  • «Іграшковий посуд»,
  • «Снігова баба»,
  • «Варенички»,
  • «Бурулька»,
  • «Олівці»,
  • «Лялька-неваляйка»,
  • «Парканчик»,
  • «Пташка»,
  • «Їжачок»,
  • «Качечка з каченятами»,
  • «Веселий поїзд».

 

Середня група “Чомусики” (5-й рік життя)

Зміст педагогічної діяльності
  • Продовжувати удосконалювати навички дітей з ліплення.
  • Вчити новим прийомам: загострення та заокруглення країв, вдавлювання матеріалу для ліплення у предмети різної форми для отримання відбитку, згинання країв сплющеної форми, згладжування поверхні виробу.
  • Навчати дітей прийомам декорування (виготовлення дрібних деталей та прикрашання ними художнього образу).
  • Сприяти удосконаленню у дітей навичок роботи зі стекою (нанесення рельєфів).
  • Формувати відчуття форми, скульптурної композиції.

 

Орієнтовна тематика занять
  • «Дарунки осені»,
  • «Грибна галявин­ка»,
  • «Їжачки»,
  • «В гостях у казки» (виготовлення персонажів казок для настільного театру«Рукавичка», «Троє поросят», «Маша і Ведмідь», «Пан Коцький», «Сірко», «Солом’яний бичок» та ін.),
  • «Рамка для фото»,
  • «Сервіз для ляльки»,
  • «Ваза для квітів».

 

Старша група “Фантазери-мрійники” (6-й рік життя)

Зміст педагогічної діяльності
  • Формувати у дітей навички ліплення, які дають змогу більш точно передавати особливості предметів (кільцеве наліплювання, виймання глини тощо).
  • Навчати декоративним прийомам ліплен­ня (оборка, гравірування, нанесення рельєфів стекою та штампиками).
  • Розвивати дрібну моторику, координацію рухів, посидючість.
  • Сприяти творчій ініціативі дітей.
  • Стимулювати задоволення дітей від результа­тів діяльності заохоченням, схваленням, підкресленням значущості їх­ніх зусиль для отримання позитивного результату.

 

Орієнтовна тематика занять
  • «Вийшла курочка гуляти»,
  • «Семеро козенят»,
  • «Троє поросят»,
  • «Декоративна тарілочка»,
  • «Підсвічник»,
  • «Пташки в годівниці»,
  • «Кухлики»,
  • «Глечики»,
  • «Снігуронька»,
  • «Новорічний хоровод»,
  • «Зимові розваги»,
  • «Кумедні звірята»,
  • «Рамочка для фото»,
  • «Цукерниця»,
  • «Дюймовочка»,
  • «Підвіс»,
  • «Кулон»,
  • «Намисто для мами»,
  • «Прикрашаємо наш садочок» (посуд, декоративні пластини, вази, підставки для олівців, пензликів).

 

“Долідники” (7-й рік життя)

Зміст педагогічної діяльності
  • Продовжувати формувати у дітей навички способів ліп­лення, що дають змогу більш точно передавати особливості предметів (кільцеве наліплювання, виймання глини тощо).
  • Удосконалювати навиків декоративних прийомів ліплення (оборки, гравірування, нанесення рельєфів стекою та штампиками).
  • Вчити дітей самостійно виготов лити солоне тісто різних кольорів, використовуючи харчові барвники, робити з нього іграшкове печиво, формувати уміння користуватися кондитерським мішечком.
  • Розвивати дрібну моторику, координацію рухів, посидючість.
  • Сприяти творчій ініціативі дітей.
  • Стимулювати за­доволення дітей від результатів діяльності заохоченням, схваленням, підкресленням значущості їхніх зусиль для отримання позитивного результату.

 

Орієнтовна тематика занять
  • колективна робота «Сорочинський ярмарок» (цикл занять, що передбачає виготовлення посуду, фігурок домашніх тварин та людей, які на останньому занятті оформлюються у загальну композицію);
  • цикли занять: «Майстерня прикрас» (підсвіч­ники, декоративні пластини, дзвіночки та янголи на ялинку, обереги, прикраси для матусі),
  • «Школа гончарного мистецтва» (виготовлення посуду: макітри, глечики, горнятка, філіжанки, куманці, плескачики, цукорниці, джезви для кави тощо),
  • «Подорож у країну Шоколяндію» (виготовлення цукерок, тістечок, тортиків, печива різних видів із со­лоного тіста різних кольорів у вигляді трояндочок, косичок, хрустиків, безе тощо).