Зміст діяльності за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років “Дитина”
Перша молодша група “Крихітки” (3-й рік життя)
Зміст педагогічної діяльності
- Учити прийомам розкочування, розплющування, вдавлювання, прищипування, витягування, з’єднання частин.
- Залучати до створення колективних робіт.
Орієнтовна тематика занять
- «Кольорові намистинки»,
- «Грибок»,
- «Ґудзики»,
- «Цукерка»,
- «Сніжки»,
- «Гірлянда на ялинку»,
- «Колобок»,
- «Яйце-райце»,
- «Блюдечко»,
- «Коржик»,
- «Огірочки»,
- «Бублики».
Друга молодша група “Малята” (4-й рік життя)
Зміст педагогічної діяльності
- Поглиблювати знання дітей про властивості пластичних матеріалів (солоне тісто, глина).
- Вчити користуватися підставками, стеками.
- Продовжувати вправляти дітей у знайомих прийомах ліплення та навчати новим, як-от: скочування, сплющування, примазування, защипування.
- Навчати вмінню передавати об’ємну форму в процесі ліплення.
- Вчити з’єднувати різні частини виробу.
- Формувати вміння створювати елементарне площинне зображення на папері, використовуючи прийоми скочування, розкочування, розплющення, розтягування, розмазування.
Орієнтовна тематика занять
- «Кульки»,
- «Ягідки»,
- «Яблучка»,
- «Колобки»,
- «Пірамідка»,
- «Гусінь»,
- «Равлик»,
- «Квіти»,
- «Частування для ляльки»,
- «Горішки для білочки»,
- «Іграшковий посуд»,
- «Снігова баба»,
- «Варенички»,
- «Бурулька»,
- «Олівці»,
- «Лялька-неваляйка»,
- «Парканчик»,
- «Пташка»,
- «Їжачок»,
- «Качечка з каченятами»,
- «Веселий поїзд».
Середня група “Чомусики” (5-й рік життя)
Зміст педагогічної діяльності
- Продовжувати удосконалювати навички дітей з ліплення.
- Вчити новим прийомам: загострення та заокруглення країв, вдавлювання матеріалу для ліплення у предмети різної форми для отримання відбитку, згинання країв сплющеної форми, згладжування поверхні виробу.
- Навчати дітей прийомам декорування (виготовлення дрібних деталей та прикрашання ними художнього образу).
- Сприяти удосконаленню у дітей навичок роботи зі стекою (нанесення рельєфів).
- Формувати відчуття форми, скульптурної композиції.
Орієнтовна тематика занять
- «Дарунки осені»,
- «Грибна галявинка»,
- «Їжачки»,
- «В гостях у казки» (виготовлення персонажів казок для настільного театру«Рукавичка», «Троє поросят», «Маша і Ведмідь», «Пан Коцький», «Сірко», «Солом’яний бичок» та ін.),
- «Рамка для фото»,
- «Сервіз для ляльки»,
- «Ваза для квітів».
Старша група “Фантазери-мрійники” (6-й рік життя)
Зміст педагогічної діяльності
- Формувати у дітей навички ліплення, які дають змогу більш точно передавати особливості предметів (кільцеве наліплювання, виймання глини тощо).
- Навчати декоративним прийомам ліплення (оборка, гравірування, нанесення рельєфів стекою та штампиками).
- Розвивати дрібну моторику, координацію рухів, посидючість.
- Сприяти творчій ініціативі дітей.
- Стимулювати задоволення дітей від результатів діяльності заохоченням, схваленням, підкресленням значущості їхніх зусиль для отримання позитивного результату.
Орієнтовна тематика занять
- «Вийшла курочка гуляти»,
- «Семеро козенят»,
- «Троє поросят»,
- «Декоративна тарілочка»,
- «Підсвічник»,
- «Пташки в годівниці»,
- «Кухлики»,
- «Глечики»,
- «Снігуронька»,
- «Новорічний хоровод»,
- «Зимові розваги»,
- «Кумедні звірята»,
- «Рамочка для фото»,
- «Цукерниця»,
- «Дюймовочка»,
- «Підвіс»,
- «Кулон»,
- «Намисто для мами»,
- «Прикрашаємо наш садочок» (посуд, декоративні пластини, вази, підставки для олівців, пензликів).
“Долідники” (7-й рік життя)
Зміст педагогічної діяльності
- Продовжувати формувати у дітей навички способів ліплення, що дають змогу більш точно передавати особливості предметів (кільцеве наліплювання, виймання глини тощо).
- Удосконалювати навиків декоративних прийомів ліплення (оборки, гравірування, нанесення рельєфів стекою та штампиками).
- Вчити дітей самостійно виготов лити солоне тісто різних кольорів, використовуючи харчові барвники, робити з нього іграшкове печиво, формувати уміння користуватися кондитерським мішечком.
- Розвивати дрібну моторику, координацію рухів, посидючість.
- Сприяти творчій ініціативі дітей.
- Стимулювати задоволення дітей від результатів діяльності заохоченням, схваленням, підкресленням значущості їхніх зусиль для отримання позитивного результату.
Орієнтовна тематика занять
- колективна робота «Сорочинський ярмарок» (цикл занять, що передбачає виготовлення посуду, фігурок домашніх тварин та людей, які на останньому занятті оформлюються у загальну композицію);
- цикли занять: «Майстерня прикрас» (підсвічники, декоративні пластини, дзвіночки та янголи на ялинку, обереги, прикраси для матусі),
- «Школа гончарного мистецтва» (виготовлення посуду: макітри, глечики, горнятка, філіжанки, куманці, плескачики, цукорниці, джезви для кави тощо),
- «Подорож у країну Шоколяндію» (виготовлення цукерок, тістечок, тортиків, печива різних видів із солоного тіста різних кольорів у вигляді трояндочок, косичок, хрустиків, безе тощо).