Музична скринька

План проведення музичних свят та розваг,театральних дійств

Зміст роботи
Термін
1. – «Мій іграшковий світ» (ранній вік, молодші групи)

– «Мальовничий світ вишиванок» (усі вікові групи)

вересень
2. – «У світі музики» (усі вікові групи)

– «Прийшла осінь до малят: до дівчаток і хлоп`ят» (ранній вік, молодші групи)

– «Осіннє свято» (старші, середні групи)

жовтень
3. – «Колискова для малят» (ранній, молодший)

– «Рідна мова калинова-наймиліша в світі» (середній, старший вік)

– «Посвята в козачата» (старший вік)

– Звіт гурткової роботи

листопад
4. – «Зимова казка» (ранній вік)

– «Новорічний карнавал з друзями» (молодший, середній вік)

– «Святий Миколай, до нас завітай» (усі вікові групи)

– «Новорічний калейдоскоп» (старший вік)

грудень
5. – «Віночок різдвяних свят» (усі вікові групи)

– «У колі сім’ї» (родинне свято) (усі вікові групи)

січень
6. – «У колі друзів веселіше» (середній, старший вік)

– «Зиму проводжаємо, весну зустрічаємо» Свято Масляної (усі вікові групи)

– Звіт гурткової роботи (усі вікові групи)

лютий
7. – «Все починається з мами» (ранній вік)

– «Свято весни» (середній, старший вік)

– «День Кобзаря» (середній, старший вік)

березень
8. – «Великоднє свято» (усі вікові групи)

– Звіт гурткової роботи (усі вікові групи)

квітень
9. – «Безпечна дорога – перш за все» (ранній, молодший вік)

– «Прощавай, садочку наш, нам уже до школи час» (старший вік);

– Звіт керівника (усі вікові групи)

травень
10. – «Стежинками  мальовничого літа» (ранній, молодший вік)

– «День захисту дітей» (усі вікові групи)

– Розвага «Козацькі забави» (середній, старший вік)

червень
11. – «Казкова країна – квіткова долина» (ранній, молодший, середній вік)

– «Свято Івана Купала»  (усі вікові групи)

липень
12. – «Хай в серці кожної дитини живе любов до України» (усі вікові групи)

– «Літечко, прощавай!» (усі вікові групи)

серпень
Освітні завдання

Заохочувати дітей до цілісного сприйняття музичного твору, сприяти розвитку навичок емоційно-виразного втілення музично-ігрових образів (зайчики стрибають, пташки літають, ведмедики ідуть тощо).

Прищеплювати слухацьку культуру та розширювати музичний досвід дітей. Стимулювати виникнення та формування в уяві дітей зорових образів від музики через показ наочності (репродукція картин, ілюстрацій, картинок).

Вчити дітей співати природним голосом без напруження та правильно відтворювати мелодію в діапазоні ре 1 (мі 1) – ля 1 (сі 1).

Вчити дітей правильно передавати характер пісні (весело, спокійно, лагідно), формувати уявлення про цілісність мелодії пісні, сприяти розвитку співацьких навичок (чистоті інтонації, правильному звукоутворенню, диханню, дикції).

Вчити дітей рухатись відповідно до двочастинної форми музики та сили її звучання (голосно, тихо), починати та закінчувати рухи разом з музикою, вчити узгоджувати рухи відповідно до характеру звучання музики, розвивати уміння ритмічно рухатись під музику, відповідно до її темпу та динаміки.

Розвивати вміння реагувати на контрастну музику, використовувати брязкальця.

Вчити дітей правильно тримати дитячі музичні інструменти в руках та сприяти набуттю елементарних навичок гри на них.

Продовжувати формувати у дітей навички ритмічних рухів, відповідно до характеру музики; вчити рухатись ритмічно та виразно.

Розвивати емоційний відгук на різнохарактерні музичні твори, формувати уміння вслуховуватися в музику або пісню, вчити усвідомлено висловлюватися про їх жанр (весела, радісна, сумна, мрійлива).

Вчити дітей брати правильно дихання між короткими музичними фразами, слідкувати за чіткою вимовою слів, співати протяжно, легко, рухливо.

Вчити дітей виразно співати, формувати уміння співати природним голосом, без напруження, чисто інтонувати мелодії з поступовим та стрибкоподібним розвитком у діапазоні ре 1 – сі 1 (до 2).

Вчити виконувати рухи відповідно до темпу музики та правильно передавати ігрові образи. Розширювати навички виразних рухів: «пружинка», рух у парах та по одному, прямий галоп.

Вчити дітей передавати в русі зміну частин музики, зупинятися наприкінці кожної частини.

Вчити грати на знайомих музичних інструментах (металофон, ложки, барабан, брязкальця) по одному або невеликими групами, відтворюючи ритмічний малюнок співаночок.

Розвивати відчуття ритму, уміння рухатись виразно відповідно до змін характеру музики та її емоційно-образного змісту.

Вчити дітей розрізняти звучання музичних інструментів різних груп (клавішних, струнних, духових, ударних). Розвивати музичну пам’ять дітей через впізнавання музики за її вступом або закінченням, формувати уміння визначати назву твору та його композитора.

Вчити співати інтонаційно чисто в діапазоні до 1 (ре 1) – ре 2 (до 2). Формувати уміння точно попадати на перший звук мелодії після вступу.

Закріплювати навички співу природним голосом, формувати уміння легким звуком, без напруження; слідкувати за правильним диханням перед початком пісні та між музичними фразами; точно відтворювати пунктирний ритм пісні.

Вчити дітей в музично-руховій діяльності самостійно визначати зміни темпу, регістру, динаміки звучання, музичних частин або фраз, а також реагувати на початок та закінчення музики, передавати в руках метричну пульсацію та метричний малюнок.

Слідкувати за уважністю дітей, коли граємо. Вміння реагувати на контрастну музику, спритність та увагу.

Вчити дітей виконувати прості мелодії на металофоні індивідуально або невеликими групами, дотримуючись загальної динаміки та темпу.

Використання ігрових прийомів

Ритмічні рухи

Одним з видів музичної діяльності є ритмічні рухи. На заняттях значна частина часу відводиться розучування різних рухів під музику. Діти вчаться прискорювати і сповільнювати рухи, невимушено рухатися відповідно з музичними образами, різноманітним характером, динамікою музики.

У процесі систематичних занять по руху у дітей розвивається музично-слухове сприйняття. Дітям поступово доводиться вслухатися в музику для того, щоб одночасно точно виконувати рухи.

Дітям молодшого віку властиво наслідування руху. Тому для малюків 2х років бажано використовувати в ігрових ситуаціях різноманітні іграшки, за допомогою яких можна спонукати дітей до виконання нескладних дій під музику.

Наприклад: перед заняттям вихователь одягає на руку ляльку (петрушку, зайчика і т.д.) і запрошує дітей у зал. Діти весело марширують, наслідують всім рухам петрушки, які він показує: плескають у долоні, присідають, кружляють і т.д. З лялькою дітям цікавіше виконувати рухи або танцювати.

З перших занять необхідно розвивати прагнення самостійно з творчими елементами виразно рухатися під музику.

Таким чином треба активно розвивати і збагачувати рухову реакцію дітей. У цьому велику допомогу можуть надати ігрові моменти. Наприклад: у грі “Хто з лісу вийшов?”, Діти повинні не тільки визначити, хто вийшов з лісу: ведмідь, лисиця, зайчик та ін. але і передавати рухом як повільно ступає ведмідь, швидкого стрибає заєць. Кожна дитина по-своєму застосовує вміння і знання в цій грі.

Цікаві ігрові творчі завдання ми проводимо після повторного слухання нового музичного твору. Наприклад: звучить мелодія незнайомої польки. Діти визначають веселий, бадьорий, танцювальний характер музики. Дмитро каже: “Це музика-танець, вона весела і танцювати її треба легко і весело” і почав виконувати підскоки. Ігор придумав цікавий ритмічний малюнок ударами. І ось вже знайомий вигляд польки можна побачити в рухах інших дітей. Одні за одним діти включаються в танець. Танцює вся група.

Для дітей старшого віку використовуємо магнітофон. Барвистість звучання оркестрового виконання знайомих творів емоційно впливають на дітей. Музично-ритмічна діяльність дітей проходить більш успішно, якщо навчання елементів танцювальних рухів здійснюється в поєднанні з музичними іграми та творчими завданнями.